NaslovnaIntervjuIntervju – Miloš Zimonjić, regionalni menadžer KavoKerr kompanije: Naredne godine počinjemo sa...

Intervju – Miloš Zimonjić, regionalni menadžer KavoKerr kompanije: Naredne godine počinjemo sa proizvodnjom CAD/CAM sistema

- Advertisement -

Tokom nedavne posjete Medidentu, razgovarali smo sa Milošem Zimonjićem, regionalnim mendažerom Kavo Kerr kompanije za Srbiju, Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju i Bugrasku. Ono što je naročito privuklo našu popažnju su noviteti koji nas očekuju naredne godine, između ostalog poptuno novi CAD/CAM sistem koji nastaje u saradnji sa Nobel Biocare kompanijom, ali i još neki nopviteti poput sjedinjavanje postojecih radioloskih brendova u sklopu grupacije u jedan, Kavo Imaging. O čemu je zapravo riječ možete pročitati u intervjuu koji slijedi.

Gospodine Zimonjić, recite nam na početku kako je došlo do spajanja kompanija Kavo i Kerr i šta je ta saradnja donijela kada govorimo podizanju kvaliteta?

Kavo i Kerr su spojeni početkom 2017. godine. Oba brenda su već duži niz godina deo dentalne platforme američke korporacije Danaher. Danaher je korporacija koja ubrzano raste na globalnom nivou i koja u svom sastavu ima veliki broj kompanija, a između ostalog bitno mesto u poslovanju inovativno razvijanje stomaloških uređaja predvođena svetskim gigantima kao sto su KaVo, Kerr, Nobel Biocare, Palodex, Ormco, Leica, Implant Direct, i drugi. Sve nabrojane kompanije kao i još jedan deo, spadaju u dentalnu platformu korporacije.

Generalno, koncepcija dentalne platoforme korporacije Danaher je razvoj globalnog brenda, tj, bolje rečeno, mogućnost da našim korisnicima pružimo jednistvenu mogućnost rada sa našim inovativnim prozvodima od kompozita, preko instrumentara, stomatoloških radnih mesta, do rendgena i šire. Trebalo bi napomenuti da je deo Danaher dental platforme od 2015. godine i Nobel Biocare. To je takozvana “full solution provider for your dental practice” koncepcija.

Da li i zemljama u kojima poslujete takođe imate neke koncerne, ili je poslovanje drugačije koncipirano?

U svakoj zemlji u okruženju mi imamo ovlašćene distributere koji zajedno sa nama, prodajnim osobljem i regionalnim menadžerima, rade na razvoju komercijalne i servisne strategije, a koja je pre svega postavljenja i koja se temelji na globalnoj strategiji i razvoju koja je u skladu sa imenom naše kompanije. Svakako,  radimo i na tome da ostvarimo saradnju sa najvećim insitucijama. Čvrsto verujemo da spajanjem KaVo i Kerr u jednu firmu, tj. KaVoKerr, sada imamo mogućnost ponude nešto širem pristupu državnim zdravstvenim sistemima poput državnih klinika i fakulteta. Takođe, moram napomenuti da sarađujemo sa velikim brojem univerziteta u regionu i radimo na razvoju brenda kroz organizovanje eduktivnih kurseva i prezentacija.

Kad već pominjete edukaciju interesuje me koliko kompanija ulaže u razvoj edukativnog programa i kakav je odziv od strane stomatologa i tehničara?

Odlično pitanje. Kavo i Kerr u godinama iza nas su ulagali u razvoj brenda kroz marketing, edukacije i slično, u regionu, ali po mom misljenju, fokus je ipak bio nešto veći na tržištima Zapadne Evrope što je donekle i logično imajući u vidu veličinu i stabilnost takvih tržišta. No, u međuvremenu, razvojem stomatologije i otvaranjem tržišta regiona Balkana i istočne Evrope, dolazi i do nešto većeg fokusa ka ovim tržištima. Samim tim, postoji povećani trend dolaska u regiju naših internacionalnih opinion leadera  sa ciljem da kroz svoje internacionalno iskustvo i kliničke prezentacije prestave benefite i inovativnost rada na našim proizvodima. Svakako, odlićan feed back koji imamo tim pristupom nam omogućava da se u budućnosti još više angažujemo i ponudimo stomatolozima u našoj regiji razmenu iskustva sa internacionalnim kolegama. Ono što me raduje je i to što pored internacionalnih opinon leadera, prethodnih godina smo počeli uspešno da sarađujemo po pitanju organizacija predavanja i sa regionalnim stomatolozima. To je po meni jako bitno.

Smatram da sa lokalnim prisustvom regionalnih KaVoKerr manadžera na tržištima u našoj regiji, navedenim predavačima, kako internacnionalnim tako i regionalnim, a pre svega mrežom nasih distributivnih partnera, imamo jak tim za razvoj komercijalnih, marketinških,  edukativnih , i servisnih aktivnosti na tržištu balkanskih zemalja, kao i naravno i u globalno. Ovakvom strategijom radimo na jačanju takozvanog “voice of customer” putem kojeg želimo da lokalno u svakoj od zemalja shvatimo zahteve tržišta i kao takve ponudimo najkvalitetnije resenje.

Zanimljivost tržišta je i primjetno udruživanje velikih brendova, pa sada imamo Siron Dentsply, Kavo Kerr… Da li je u tome sadržana neka budućnost razvijanja tržišta, odnosno da li je moguće da na kraju svi proizvođači i distributeri uspiju da zaokruže asortiman?

Da, dobro ste primetili taj globalni trend na tržištu i nemojte se iznenaditi ako u budućnosti vidite još velikih igrača spojenih pod jednim krovom. Globalno tržište je koncipriano tako da smo u prošlosti imali znatno manji broj proizvođača , kako recimo stomatoloških aparata, tako i materijala, kompozita.  Razvojem stomatologije, a pre svega medicine, globalno, vreme u kome živimo je donelo do toga da je taj broj proizvođača danas znatno veći. Globalno tržište je stoga postalo prebukirano i to vodi ka tome da je sve veći broj kompanija na svetskom tržištu koje se ujedinjuju i kao takvi nastupaju u komercijalno i edukativno.

Šta Kavo Kerr sada nakon spajanja ima u ponudi?

U svom portfoliu sada imamo kompozite, implantate, cemente, stolice, instrumente, kao i novi koncept stomatoloških KaVo rendgena… Takođe, za 2018. godinu je planiran relaunch Kavo Kerr CAD/CAM biznisa. To će biti potpuno nova i inovativna priča na globalnom tržištu i jedan novi pristup Kavoa tom segmentu.

Da li to znači da naredne godine možemo očekivati nove CAD/CAM sisteme i miling mašine?

Da, u pravu ste. Planiran je i laboratirijski i ordinacijski CAD/CAM sistemi glodalica sa skenerima, a pratiće ih i intraoralne kamere. Ulazimo jako ambiciozno u ovaj projekat, i verujem da će to biti “next big thing” u okviru naše ponude.

Da li ima još nekih noviteta koje ste pripremili ili nas već čekaju?

Ono što je svakako najveći novitet ove godine to je KaVo IMG. Kao što verovatno znate, u okviru segmenta stomatološke radiologije naše firme, imamo svetske gigantre u ovom segmentu kao sto su Gendex, Soredex, Instrumentarium, kao i KaVo. Na ovogodisnjem IDS 2017, predstavljen je novi koncept – KaVo Imaging. Tim novim konceptom smo zapravo ujedinili vrhunski kvalitet sva četri brenda u jedan KaVo brend u sektoru stomatološke radiologije. Ovaj pristup je nesto što lično smataram da će doprineti jačanju naše kompanije i učvršćivanju pozicije na regionalnom i globalnom tržištu.

Kako gledate na konkurenciju koja dolazi iz Kine, Pakistana, Indije, odnosno iz zemalja sa jeftinom proizvdnjom koja nudi lošiji kvalitet, ali i znatno niže cijene?

Ideologija KaVoKerr, odnosno kompletnog dentalnog koncepta Danahera je “Dental excellence”. Kada to kažem, mislim da konstantnim ulaganjem i razvoj, a pri tome ne odstupajući od ideologije kvaliteta koje naše firme imaju decenijama iza, budemo uveko prepoznati kao proizvod iz najvećeg nivoa kvaliteta. Pored toga, radimo na razvoju post prodajne podrške jer imamo ime, prepoznatljiv kvalitet, sertifikovane distributerne partnere i smatram da je od izuzetne važnosti da u svakom trenutku naši korisnici kao i oni budući, mogu da računaju na to da imaju podršku proizvođača. Za kraj, da napomenem da u svakoj od zemalja u regionu imamo KaVo sertifikovane servisne centre u okviru distributivnih partnera.

- Advertisment -

POPULARNO

- Advertisment -