Prirodno održavanje zuba

    Da je prvi korak u prevenciji kvarenja zuba njihovo redovno pranje, sigurno svako zna, međutim, vrlo je korisno znati i kako upravo određene namirnice omogućavaju održavanje zuba i zubne gleđi zdravima, a osim toga i izbjeljuju ih i uklanjanju ružne mrlje.

    Bakterije u ustima obožavaju da se hrane slatkim, a fermentacija slatkih stvari u kiselinu koja izjeda zubnu gleđ dovodi od krvarenja zuba i nastanka ružnih mrlja.

    Namirnice prepune skroba, takođe, djeluju na sličan način, jer enzimi u pljuvačkoj razgrađuju skrob na kiselinu koja proizvodi jednostavne šećere. Međutim, umesto pranja zuba nakon svakog obroka kako biste izbegli kvarenje i oštećenje gleđi, posegnite za određenim namirnicama koje stvarno čine čuda za zube i daju bjelji i ljepši osmjeh.

    Šargarepa

    Čvrsta i hrskava hrana poput sirove šargarepe prisiliće vas da više žvaćete nego što biste žvakali ukoliko jedete mekšu hranu, a upravo je to dobra stvar. Naime, žvakanje stimuliše proizvodnju pljuvačke koja neutralizuje kiselinu i enzime u ustima koji mogu uništiti gleđ.

    Sir

    Tokom godina kiselina polako, ali sigurno, nagriza zubnu gleđ. Međutim, kalcijum i fosfor, minerali koje sadrže sir i tofu sprečavaju propadanje zuba. Iako su odrasloj dobi zubi već formirani, svakako je korisno redovno jesti kalcijum i fosor koji obnavljaju zubnu gleđ.

    Losos

    Losos je odličan izvor fosfora koji jača zubnu gleđ, pa tako u svega tri grama lososa ima čak 315 mg tog korisnog minerala. Čista i neoštećena gleđ zube čini zdravijim i bjeljim, jer sprečava da se tamni dentin u središtu zuba vidi. Osim toga, masna riba takođe je odličan izvor vitamina D i podstiče apsorpciju kalcijuma.

    Spanać

    Naravno, prilično je nezgodno kada komadići spanaća zapnu među zube, ali taj se rizik isplati. Tamno lisnato povrće poput spanaća, salate i blitve jedan je od najboljih izvora magnezijuma koji je presudan za zdravu zubnu gleđ. Pola šoljice tog povrća sadrži čak 78 mg magnezijuma.

    Jabuke

    Gruba tekstura ovog voća prepunog vlakana ima odličnu funkciju „ribanja“ desni. Jabuka srednje veličine sadrži oko četiri grama vlakana, što je čini jednim od najboljih izvora vlakana, a, na primjer, banane, pomorandže i trešnje u istoj količini sadrže dvostruko manje vlakana. Osim toga, kiselina koja se nalazi u jabukama može i posvetliti boju zuba i apsorbovati površinske mrlje.

    Jagode

    Iako bobičasto voće vrlo lako sve oboji, činjenica je da askorbinska kiselina u plodu može imati blagu mogućnost izbjeljivanja. Jagode su, takođe, prepune polifenola koji sprečavaju nastanak i razvoj bakterija. Međutim, nakon konzumacije bilo kakvog voća ili kisele hrane svakako treba oprati zube.

    Izvor: blog.eklinika.rs

    , , , , ,

    Kontakt forma

     

    Verifikacija

    Comments are closed.