NaslovnaIntervjuIntervju – Sanela Đorđević, Dental Medical: U korak sa vremenom

Intervju – Sanela Đorđević, Dental Medical: U korak sa vremenom

- Advertisement -

Dental Medical je osnovan 2001. godine u Srbiji gde do 2012. godine stasava u jednu od vodećih dentalnih firmi nakon čega poslovanje širi na slovenačko i mađarsko tržište. Sa više od 50 zaposlenih trudimo se da pokrijemo poslovanje u zemljama regiona – kazala je za portal Stomatologija.me Sanela Đorđević, izvršna direktorka kompanije.

U nastavku inervjua saznajte nešto više o Dental Medicalu, njegovom poslovanju i iskustvima iz EU gdje je zastupljena prodajna mreža kompanije.

Da li Dental Medical više radi sa materijalima ili mašinama i aparatima?

Radimo i jedno drugo, potrošni materijali i mašine prisutni su u našem portfoliju. Jednako smo okrenuti stomatolozima i zubnim tehničarima sa više od 40 najpoznatijih brendova za koje smo direktni uvoznici (3M, Ivoclar- Vivadent, Heraeus, GC, Noritake Kuraray, OCC, Shera, Renfert, Cato…).

Digitalizacija je davno krenula, a koliko je ona prepoznata kod nas kao nešto važno?

Ljudi to prepoznaju, iako smo mi mala tržišta i daleko smo od snage razvijenih zemalja, vidi se trud i napor koji se ulaže kako bi se išlo u korak sa vremenom. Kod nas su digitalizaciju pokrenuli zubni tehničari sa CAD/CAM mašinama i desk scanerima. Trend koji prate sada stomatolozi je u intraoralnim scanerima i software-ima za ortodontska i implantološka planiranja te digitalne registracije zagrižaja. Sve informacije su u današnje vreme vrlo lako dostupne preko društvenih mreža i interneta te se ljudi iz branše zaista trude da isprate novitete, jer i pacijenti koji dolaze su edukovaniji nego ranije. Svi koji žele da se izdvoje iz većine tude se da digitalizacijom ponude bolji kvalitet uz manje utrošenog vremena.

 Koliko je vama bitno ulaganje u edukaciju, s obzirom na svakodnevni razvoj dentala?

Edukacija je nešto bez čega se ne može. Trudimo se da tim koji radi prodaju bude i podrška kupcima. Osim edukacija koje imamo od strane proizvođača u okviru firme se edukacije o materijalima i mašinama. Nešto što je podjednako vazno je i edukacija klijenata o novim materijalima koji dolaze, novim programima, mašinama…. Naša prva velika edukacija bila je 2007. godine DM DAY sa oko 700 učesnika, kako stomatologa tako i zubnih tehničara. Tada počinjemo da se bavimo organizacijom predavanja tog karaktera.Trudimo se da održimo kontakt sa kupcima i od njihovih potreba zavise i kursevi koje organizujemo. Kada se organizuju kursevi trudimo se da na istima budu učesnici iz svih zemalja. Takav način organizacije kurseva je bitan kako bi kolege između sebe mogle razmeniti iskustva i povezati se. U toku 2017. godine organizovali smo set kurseva sa sedam različitih tema, devet predavača, učesnici iz četiri zemlje (SRB,SLO,HU,HR) sa pet različitih mesta održavanja (Subotica, Beograd, Budimpešta, Ljubljana, Zagreb). Pratilo nas je 15 zubnih tehničara. Ono što je naš krajnji cilj bio je da približimo ljudima materijale i programe rada, da dovedemo poznate predavače od kojih mogu čuti nešto njima zanimljivo, novo i korisno kao i njihova međusobna razmena iskustava u smislu kako se i nakoji način radi sa različitim materijalima je od nemerljivog značaja za sve.

Koliko su dentalni radnici zainteresovani za edukaciju?

Svaka infomaciju praktično možete dobtiti poreko interneta, ali ako hoćete da saznate više čak od onog što nudi YouTube i Google i ono što možda proizvođači kriju od korisnika, onda vam treba deo live edukacije, odnosno da poslušate nekog predavača, pitate sve sto vas zanima i prokomentarišete probleme. Sa te strane i stomatolozi i zubni tehničari su jako zainteresvani ukoliko im ponudite dobru temu i dobrog predavača.

S obzirom da ste se brzo raširili na tržišta EU recite nam kako je tekao taj put i da li, nakon što ste učili iz njihovih iskustava, sada vi njima možete pružiti nova iskustva?

Za sve treba vremena, tako i za ulazak na bilo koje trziste bilo EU ili non EU. Prosto kada si negde nov i tek upoznaješ tržište, stupaš na novo tlo i nije sve isto. Trudiš se upoznati karakteristike tržišta, njegove specificnosti, želje komitenata, konkurenciju… Konkurencija je u svim zemljama jaka pa se trudiš uklopiti se. Mislim da svi depoi koji su se širili imaju jednaka iskustva. Prve godine su godine prilagođavanja tržištu na kojem si, pa tek potom možeš ponuditi nešto svoje i nešto po čemu si različit.

A da li ste na tim tržištima po nečemu već prepoznati?

Da, po onome o čemu smo pricali. Organizovanje različitih vrsta edukacija kroz kurseve, work shop-ove, webinare, online kupovinu i aktivnu online pomoc i naravno časopis. DM News je časopis koji radimo u četiri zemlje i na četiri jezika u 10 hiljada primeraka koji šaljemo na adrese stomatologa i zubnih tehničara. Osim predstavljanja novih materijala i tehnologija trudimo se da i studije slučajeva iznesemo u što većem broju kao bitnu referencu prilikom odabira materijala. U svakom časopisu takođe predstavimo mlade stomatologe i zubne tehničare koji imaju lepe i zanimljive radove kao i veliki potencijal.

Smatramo da je ovo jedan dobar način na koji bi trebalo podržati kolege i uticati na razvoj struke.

- Advertisment -

POPULARNO

- Advertisment -