fbpx
NaslovnaObavještenjaPasta za zube i tečnosti za ispiranje usta efikasni u neutralizaciji SARS-CoV-2

Pasta za zube i tečnosti za ispiranje usta efikasni u neutralizaciji SARS-CoV-2

- Advertisement -

Nedavna laboratorijska ispitivanja pokazala su da zubne paste koje sadrže cink ili kalaj fluorid i formule za sredstvo za ispiranje usta sa cetilpiridin-hloridom (CPC) mogu efikasno da neutrališu SARS-CoV-2.

Studije su dio istraživačkog programa Colgate-Palmolive u kojem naučnici procjenjuju efikasnost proizvoda za oralnu njegu u smanjenju količine SARS-CoV-2 u ustima ljudi koji imaju COVID-19 i potencijalno usporavaju širenje virusa.

Foto: insidermedia.com

Studije su sprovedene u partnerstvu sa Istraživačkim institutom za javno zdravlje Rutgers Medical School (NJMS) i Regionalnom laboratorijom za bio-zadržavanje u Newark-u i završene su u oktobru 2020. godine. U studijama koje su ispitivale zubne paste, utvrđeno je da zubne paste Colgate Total i Meridol neutrališu 99,9% virusa nakon dva minuta kontakta.

Sredstva za ispiranje usta, poput Colgate Plax i Colgate Total, bila su efikasna nakon samo 30 sekundi. Rezultati sugerišu da neke paste za zube i vode za ispiranje usta mogu pomoći usporavanju širenja SARS-CoV-2 privremenim smanjenjem virusnog prisustva u ustima.

„U ranim smo fazama naših kliničkih ispitivanja, ali naši preliminarni laboratorijski i klinički rezultati veoma obećavaju. Iako pranje zuba i ispiranje usta nisu tretman ili način da se osoba u potpunosti zaštiti od infekcije, oni mogu pomoći u smanjenju prenosa i usporiti širenje virusa, nadopunjujući zaštitu koju imamo od nošenja maski, socijalnog udaljavanja i čestog pranja ruku“, rekla je dr Marija Rajan (Dr. Maria Ryan), šef za stomatologiju u Colgate-Palmolive.

Foto: triangledentistry.com

„S obzirom na to da pljuvačka može sadržati količine virusa koje su uporedive sa količinom virusa u nosu i grlu, čini se vjerovatnim da virus SARS-CoV-2 porijeklom iz usta doprinosi prenošenju bolesti, posebno kod osoba sa asimptomatskim COVID-19, koji ne kašlju. To sugeriše da bi smanjenje virusa u ustima moglo pomoći u sprječavanju prenosa tokom vremena kada su proizvodi za oralnu njegu aktivni “, rekao je koautor prof. David Alland, direktor Centra za COVID-19 i pripravnost za pandemiju pri NJMS.

Colgate je sponzorisao i kliničku studiju u kojoj je učestvovalo oko 50 učesnika koji su hospitalizovani sa COVID-19. Studija je pokazala sposobnost određenih sredstava za ispiranje usta, kao što je Colgate Total, koja sadrži CPC i cink, Colgate Peroxyl i Colgate PerioGard, da privremeno smanje virusno prisustvo u ustima.

Nalazi istraživača biće objavljeni u decembru. Colgate, takođe, trenutno podržava druge kliničke studije o pastama za zube i tečnostima za ispiranje usta koje su u ranoj fazi na NJMS, na Izraelskom institutu za obrazovanje i istraživanje Albert Ajnštajn (Instituto Izraela de Ensino e Pesquisa Albert Einstein) u Sao Paulu u Brazilu i na Adams Stomatološkom fakultetu Univerziteta Sjeverna Karolina u Chapel Hillu. Studije uključuju približno 260 ljudi sa COVID-19.

Foto: cupertino.denta

„Colgate sarađuje sa brojnim istraživačima širom svijeta kako bi sproveo klinička istraživanja u cilju istraživanja potencijala proizvoda za oralnu njegu na smanjenje oralnog virusnog prisustva kao strategiju smanjenja rizika. Smatramo da oralna nega treba da igra ulogu u borbi protiv globalne pandemije, zajedno sa ostalim preventivnim mjerama“, komentarisala je dr Ryan.

„Sa ovom pandemijom, što više razumijemo virus, to smo efikasniji u borbi protiv njega, tako da sam uzbuđen što vidim impresivan istraživački program koji je preduzeo Colgate“, rekao je prof. Mark Volff Morton Amsterdam, dekan Stomatološkog fakulteta Univerziteta Pensilvanija.

„Moramo da nastavimo sa preduzimanjem mjera predostrožnosti koje preporučuju zdravstvene vlasti, a ovim studijama možemo pokazati dodatni način za rješavanje prenosa bolesti među ljudima u bliskom kontaktu, posebno u stomatološkoj praksi. To bi bio važan napredak “, zaključila je.

Izvor: Dental Tribune Srbija

- Advertisment -

POPULARNO

- Advertisment -