Istraživači analizirali uzroke stresa kod studenata stomatologije

    Postoji samo nekolicina naučnih istraživanja koja su se bavila studentima stomatologije, i to ne samo pritisku kojem su izloženi nego i analiziranjem mogućih faktora koji su “okidači” za stres. Nedavno je objavljena studija koja je rađena od 2013. godine na Stomatološkom fakultetu Univerziteta Nju Ingland, piše „Dental Tribine“.

    Ovo istraživanje je ustanovilo da postoji povezanost između programa studiranja i stresa kod studenata. Istraživanje je determinisalo koje efekte ima program studiranja na prvoj i drugoj godini studiranja stomatologije, što je rezultiralo promjenama u programu studija Stomatološkog fakulteta Univerziteta Nju Ingland u nadi da će te promene smanjiti stres među studentima.

    -Naš primarni cilj je bio da nešto naučimo iz našeg istraživanja. Naša želja je da pomognemo studentima tako što ćemo naučiti koji su izazovi s kojima se susreću tokom studiranja stomatologije – izjavila je prof dr Jang Kang, vođa navedenog istraživanja.

    Unakrsna studija koja je urađena analizirala je podatke sakupljene od 64 studenata sa prve godine i 63 studenta sa druge godine studija stomatologije tokom jesenjeg i proljećnog semestra u akademskoj 2015/2016. godini su sadržavali demografske podatke, kao i pitanja o stresorima u vezi sa programom koji su studenti pohađali i polagali. Rezultati istraživanja pokazali su da je kod studenata sa druge godine studija stomatologije postojao veći stepen anksioznosti u poređenju sa studentima prve godine, naročito u proljećnom semestru.

    Pojava stresa je imala veze i sa godinama, pa je primijećeno da je kod studenata starijih od 25 godina primijećen niži nivo stresa nego kod mlađih kolega. Pored utvrđivanja demografskih faktora, ovo istraživanje je dalo dobar uvid kako bi trebalo razvijati program studija stomatologije kod novoosnovanih fakulteta, a uticalo je i na promjenu programa na postojećim Stomatološkim fakultetima. Promjene programa studiranja su se odnosile na promjenu rasporeda pohađanja određenih predmeta ili promjene u bodovanju pojedinih predmeta, a njihov cilj je bio da se pomogne studentima da bolje izbalansiraju svoje obaveze sa privatnim životom, kao i da se smanji stres i pritisak na njih.

    Kontakt forma

     

    Verifikacija

    Comments are closed.

    Sva prava zadržana, Gondor D.O.O.