NaslovnaIntervjuIntervju – Dejan Ivošević: Utisci sa DIA simpozijuma o savremenom konceptu učenja...

Intervju – Dejan Ivošević: Utisci sa DIA simpozijuma o savremenom konceptu učenja kroz interakciju održanom u Los Anđelesu, SAD

- Advertisement -

Nedavno smo razgovarali sa Dejanom Ivoševićem, direktorom za tehnologije i prodaju u kompaniji COMMEX koja stoji iza kompanije B&B Derntal SEE. Povod za razgovor sa njim bio je njegov odlazak u Los Anđeles na simpozijum u organizaciji Dental Influencers Alliance – DIA, a o čemu je riječ i šta se sve moglo vidjeti i naučiti na ovom simpozijumu čije ime nagovještava savremene koncepte, pročitajte u nastavku intervjua.

Nedavno ste bili u Los Anđelesu, na simpozijumu Dental Influencers Alliance. Recite nam otkud Vi tamo i šta zapravo taj simpozijum predstavlja? Koja je uloga udruženja koje je organizator ovog skupa?

Moje profesionalne aktivnosti su godinama povezane sa najsavremenijim rešenjima u oblasti stomatologije. Iz tog razloga, intenzivno komuniciram sa brojnim kolegama širom sveta. U drugoj polovini 2018. godine, započeo sam komunikaciju i saradnju sa ljudima koji stoje iza online platforme za stomatološku edukaciju – IMPLANTCOMPARE. Kao rezultat toga, početkom novembra 2018. godine, dobio sam poziv da prisustvujem Dental Influencers Alliance – DIA, koja je sedmog i osmog decembra 2018. godine održana u Los Anđelesu, SAD.

U početku nisam imao jasnu sliku o tome šta je osnovna ideja organizatora, ali sam na listi predavača video mnoga imena čije radove već neko vreme pratim preko Instagrama. Iz tog razloga, sa zadovoljstvom sam prihvatio poziv.

Dolaskom u Los Anđeles, stvari su počele da postaju jasnije. Idejni tvorci i organizatori su grupa mladih ljudi, stručnjaka iz različitih oblasti (stomatologija, tehnologija, marketing), koji žele da stvari pokrenu u malo drugačijem pravcu. Idejni tvorac je Blake MacLellan @implantcompare zajedno sa još nekoliko svojih prijatelja i saradnika, Dr Sinada Naif @drsinada, Dr Peyman Raissi @drpeyray, Ben Johnson @pnwoms, Dr Brian Baliwas @sfdentalnerd.

Dr Miguel Ortiz (@dr_miguel_ortiz)

Koja je njihova ideja vodilja? Koje ciljeve su u Dental Influencers Aliance postavili pred sobom?

Visoke tehnologije su danas lako dostupne širokom krugu ljudi. Najpopularniji primeri su društvene mreže koje gotovo svako koristi. Nažalost, društvene mreže se u većini slučajeva koriste na krajnje neproduktivan način, za razonodu pa, donekle i za gubljenje vremena. Ideja Dental Influencers Alliance je da se iskoriste mogućnosti koje pružaju društvene mreže i da ih upotrebimo kao novi kanal širenja i usvajanja znanja uz međusobno povezivanje stručnjaka iz različitih delova sveta! Dakle ideja je, opšte prihvaćenu i pristupačnu tehnologiju staviti u funkciju edukacije.

 Javlja se koncept – učenje kroz razmenu iskustava i interakciju!

Apsolutno je razumljiva potreba za “digitalizovanjem iskustva”, ali sam naziv kao da nas vodi u sferu marketinga, prije nego li na stručnu stomatološku praksu? Kako u Udruženju premošćavaju taj jaz?

Sam naziv influenser zvuči pretenciozno i čak može izazvati odbojnost u prvom momentu. Međutim, ovde je suština u interakciji. Influenser je, recimo, onaj ko ima desetine hiljada pratilaca na Instagramu (desetine hiljada pratilaca u stomatologiji jesu ekvivalent miliona pratilaca u opštoj populaciji), ali i svaki njegov pratilac je influenser jer može da reaguje i svojim znanjem, iskustvom, idejom da utiče povratno na ovog prvog. I to je suština. Znanje i izvore znanja približiti konzumentima; uz mogućnost kritičkog pristupa i nadogradnje. Znanje, pogotovo u oblastima kao što je stomatologija, nije statičko već pruža mnogo prostora za širenje i udruživanje sa novim tehnologijama.

Ovde se sa razlogom javlja sumnja da bi neki influenser mogao da zloupotrebi svoj uticaj i da navede pratioce na pogrešan put! Na sreću, sam koncept interakcije, koji nam pružaju društvene mreže poput Instagrama, čini snažan samoregulišući faktor. Naime, ukoliko influenser forsira pogrešne ideje i zaključke, zajednica koja ga prati će odreagovati i pobiti njegove stavove, što će posledično umanjiti njegov uticaj.

Pozitivna strana je brža razmjena ideja i znanja, lakša dostupnost i slično.

Sada bi nas mogli upoznati i sa samim simpozijumom. Koji su Vaši prvi utisci? 

Kongres se odvijao u tri sale, jednoj velikoj i dve manje. U manjim salama su se odvijale radionice u grupama do 50-ak ljudi. Tokom radionica su obrađivane teme poput rešavanja kompleksnih implantološko-protetskih situacija, mogućnosti koje pruža navigaciona implantologija, tehnike pregovaranja sa pacijentima, razvoj veštačke inteligencije i njena primena u stomatologiji, digitalna fotografija, brendiranje i slično.

Predavanja su bila vremenski ograničena na 20-ak minuta, vrlo sažeta i konkretna, što je doprinelo dinamičnosti čitavog kongresa. Ovo je omogućilo posetiocima da lakše održe potrebnu koncentraciju.

DIA je otvoren predavanjem dr Miguel A. Ortiz-a (@dr_miguel_ortiz) o značenju reči “influenser” te modernim mogućnostima i načinima širenja znanja. Zatim su usledili predavači dr Armand Bedrossian (@dr_bedrossian), Dr Sinada Naif (@drsinada), Dr Matt Nejad (@dr_mattnejad), Dr Peyman Raissi (@drpeyray), dr Andi-Jean Miro (@aestheticsbyandi), dr Zach Hanson (@zachhanson9057), dr Dovi Prero (@preroorthodontics), dr Todd Snyder (@toddsnyderdds), Dr Chris Strandburg (@chrisstrandburg), Dr Ivan Chicchon (@implant_ninja), Dr Parag Kachalia (@techdds), Dr Paresh Shah (@drpareshshah), Dr Randold Binns (@dr.randold_binns), Dr Martin Lindstrom (@drlindstrom) i mnogi drugi.

Vašim čitaocima bih preporučio da počnu sa praćenjem gore navedenih predavača, jer mnogi od njih (na čelu sa dr Miguel Ortiz) gotovo svakodnevno objavljuju praktične probleme iz prakse potkrepljene studijama i svojim iskustvima.

Dr Dovi Prero (@preroorthodontics)

Da li ovaj simpozijum ima neke prednosti u odnosu na druge skupove? Kako bi ga okarakterisali i približili našim čitaocima u par rečenica?

Značajna karakteristika DIA, jeste da su predavači tokom čitavog trajanja bili prisutni i družili se i razgovarali sa svim učesnicima. Dakle, ne samo nakon svog predavanja, već i sledećeg dana. Od početka do kraja kongresa! Ovo je značajna karakteristika koja DIA izdvaja od svih drugih kongresa i simpozijuma sa velikim brojem predavača. Osim toga, kompanije koje su sponzorisale ovaj simpozijum su bile takođe integrisane sa ostalim učesnicima što je doprinelo njihovoj boljoj interakciji sa potencijalnim klijentima. Tako da su i sponzori izrazili izuzetno zadovoljstvo kongresom. Mogu da zaključim da je DIA uspeo da reši dve bitne boljke svih kongresa: lakoću interakcije učesnika sa predavačima i lakoću interakcije sponzora sa učesnicima!

Nije bilo razdvajanja ni raslojavanja na značajnije i manje značajne učesnike, što je, kao što znamo, čest slučaj na stručnim kongresima.

Ko su bili posjetioci ovog simpozijuma? U pripremi ovog intrevjua kazali ste mi da ste Vi bili među najstarijim učesnicima.

Posetioci su bili uglavnom doktori mlađe generacije, koji su izuzetno zainteresovani za primenu najnovijih tehnologija u svakodnevnoj praksi. Oni predstavljaju sadašnjost i budućnost digitalne stomatologije.

Bez obzira da li je u pitanju student ili lekar sa dugogodišnjim iskustvom u praksi, svi su imali priliku da dobiju odgovore na sva pitanja u vezi oblasti pokrivenih predavanjima.

Oni koji se nisu poznavali, razmenjivali su kontakte na Instagramu i tako započinjali interakciju. Za dva dana trajanja DIA , ljudi su se vrlo dobro međusobno povezali i stvorili snažne osnove za dalju edukaciju kroz interakciju.

Da čitalac ovih redova ne bi stekao pogrešan utisak kako je ovo samo neozbiljna grupica entuzijasta, moram napomenuti da je DIA sertifikovan kao deo programa kontinuirane edukacije od strane Američkog odbora za zdravstvo.

Opšti utisak učesnika nakon završetka kongresa jeste da jedva čekaju DIA 2019! Mislim da ovo dovoljno govori samo za sebe.

Kako biste ocijenili gdje se trenutno nalazimo u odnosu na najsavremenija svjetska tehnička i tehnološka riješenja u oblasti digitalne stomatologije sa naglaskom na navigaciona implantologiju?

Kao što vam je poznato, pre četiri godine smo, u saradnji sa prof. dr Zoranom Lazićem i njegovim stručnim timom sa VMA, pokrenuli projekat uvođenja navigacione implantologije u Srbiji. U proteklom periodu smo uradili veliki broj slučajeva, pri čemu smo uspešno usvojili kompletnu tehnologiju potrebnu za ove savremene procedure. Tokom rada, rešavajući vrlo zahtevne slučajeve, bili smo primorani da izvršimo određene inovacije i unapređenja protokola koje su nam obezbedile visok procent uspeha. Tokom prethodne četiri godine, osim u Srbiji, usluge vezane za navigacionu implantologiju smo pružili i brojnim doktorima u regionu, pre svega u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini .

Dr Randold Binns (@dr.randold_binns)

Tokom boravka na DIA kongresu u Los Anđelesu, imao sam prilike da prisutne upoznam sa našim dostignućima, kao i protokolima i softverima koje koristimo. Ovo je izazvalo veliko interesovanje i pozitivne reakcije prisutnih doktora, što nam potvrđuje da smo na dobrom putu i da možemo biti zadovoljni našim stepenom implementacije najnovijih tehnologija. Naravno, nastavljamo dalje i pripremamo neke novosti u 2019. godini.

Da li bi ste na koncu ovog razgovora za naš portal mogli dati neki zaključak? Da li smo na tragu neke potencijalno velike priče za budućnost dentala?

Velika mi je lična čast i zadovoljstvo što sam bio deo stvaranja nečeg potpuno novog i što sam imao prilike da tokom panel diskusije svih učesnika i organizatora, iznesem predloge za nastavak i unapređenje DIA, koji su prihvaćeni od većine učesnika.

Takođe, smatram da svi možemo biti ponosni na to da su Srbija, a samim tim i čitav naš region bili prisutni na ovom događaju i  uključeni u najsavremenija svetska kretanja u oblasti stomatologije i stomatološke edukacije.

Napominjem da je ovo samo početak i pozivam sve ljude slobodnog duha, željne novih znanja kao i mogućnosti da svoja znanja podele sa drugima, da nam se priključe! Svi zainteresovani me mogu direktno kontaktirati za dodatne informacije i putem Instagram naloga @dejan.ivosevic.

- Advertisment -

POPULARNO

- Advertisment -