fbpx
NaslovnaSavjetiDa li su žvakaće gume loše po oralno zdravlje?

Da li su žvakaće gume loše po oralno zdravlje?

- Advertisement -

Koliko su žvakaće gume štetne zavisi od toga da li sadrže šečer ili vještačke zaslađivače. Većina žvaka sa šećerom povećava rizik od karijesa, ali one sa vještačkim zaslađivačima mogu čak da pomognu u njegovoj prevenciji.


Neke vrste žvaka koje ne sadrže šećer mogu da prouzrokuju gastrointestinalne simptome. Zdravstvene regulatorne agencije uglavnom doživljavaju vještačke zaslađivače kao bezopasne, ali neki medicinski eksperti smatraju da je potrebno više istražiti njihove dugotrajne učinke.


Koje su negativne posljedice?

Karijes
Mnoge žvakaće gume sadrže šećer koji je štetan za zdravlje zuba. Kada bakterije u ustima stupe u kontakt sa šećerom one proizvode kiselinu i dentalni plak, koji demineralizuju zubno tkivo i izazivaju karijes.

Gastrointestinalni simptomi
Neke žvakaće gume koje ne sadrže šećer u sebi imaju šećerne alkohole kao što su ksilitol, eritritol i sorbitol. Ovi sadržaji mogu da iziritiraju crijeva i izazovu dijareju i nadutost.

Foto: Freepik



Šta kažu istraživanja?
Studija sprovedena ove godine pokazala je da su povišeni nivoi eritritola povezani sa kardiovaskularnim bolestima, pogotovo srčanim udarima. Neke žvakaće gume bez šećera sadrže vještačke zaslađivače kao što su aspartam i acesulfam-k, a prošlogodišnja istraživanja pokazala su da unos ovih zaslađivača može povećati rizik od raka.

Koje su prednosti žvakaćih guma?
Žvakanje žvakaćih guma doprinosi povećanju pljuvačke i smanjenju karijesa. Određeni nivo pljuvačke je potreban za zaštitu od karijesa i uopšte oralno zdravlje. Kada ljudi pate od suvih usta, stanja u kojem ne proizvode dovoljno pljuvačke, žvakaće gume bez šećera mogu stimulisati njenu proizvodnju. Pljuvačka sadrži kalcijum i fosfat koji su značajni za zdravlje zuba, kao i protein koji služi kao zaštita od dentalne erozije. Ona takođe čisti kiseline koje štete zubnom tkivu.

Da li je loše žvakati gumu svaki dan?
Stomatolozi ne preporučuju žvakanje žvakaćih guma koje sadrže šećer uopšte, a posebno ne svakog dana. Istraživanja iz 2007. i 2008. su pokazala da žvakanje guma koje ne sadrže šećer 20 minuta nakon obroka smanjuje rizik od karijesa.

- Advertisment -

POPULARNO

- Advertisment -