NaslovnaIntervjuIntervju – Nemanja Bartolović, ko-kreator IvoSmile aplikacije: Pojednostavljeni alat za konsultaciju sa...

Intervju – Nemanja Bartolović, ko-kreator IvoSmile aplikacije: Pojednostavljeni alat za konsultaciju sa pacijentima iz kuhinje Ivoclar Vivadent i Kapanu

- Advertisement -

IvoSmile je aplikacija koja služi za preview tertmana pacijenta koji imaju veće tegobe i potrebna im je promena, na primer cele gornje vilice. Naša aplikacija služi za editing virtualne vilice koja se našim sistemom pacijentu ubacuje u usta, dok on sve posmatra kroz prednju kameru svog iPada ili iPhonea – kazao je za naš portal Nemanja Bartolović, mladi srpski inženjer iz kompanije Kapanu koji živi i radi Cirihu.

U nastavku intervjua pročitajte šta je to IvoSmile, kako funkcioniše, šta nam ova aplikacija donosi, koje su njene prednosti i kako doći do nje, dok na kraju imate i video na kojem možete vidjeti kakoizgleda rad u samoj aplikaciji.

Recite nam Nemanja, koja je ideja vodilja, odnosno inicijalna ideja koja je dovela do stvaranja IvoSmile aplikacije? Na tržištu već postoje slični tretmanski sistemi poput Digital Smile Design.

Ideja je bila da pacijentima, ali i stručnjacima obezbedimo nešto vrlo jednostavno kako bi svi bili u prilici da rukuju jednim takvim softverom. A pošto ste već pomenuli konkurenciju, naša prednost u odnosu na njih je što IvoSmile radi u realnom vremenu, sa mogućnošću da svaku sliku možemo detaljno da editujemo.

Osim toga, IvoSmile sadrži i veliki broj dodatnih podešavanja, kako pozicioniranja, tako i editovanja čak i pojedinačnih zuba iz pomoć sketching opcije, ali i drugih operacija koje su ubačene u sistem. Takođe, stomatolozi, uz pomoć ove aplikacije imaju mogućnost da svojim pacijentima virtuelno izbeljuju zube. Dakle, imamo i opciju nekog bazičnog izbeljivanja zuba koja omogućuje promenu boje i doprinosi lepšem krajnjem izgledu vilice koju pacijent želi u svojim ustima.

Znači li to da IvoSmile nije vezan striktno za nadoknade – protetiku, mostove, implante i slično, već se može koristiti i na drugim poljima estetske stomatologije?

Primarna ideja je da popuni mesto alata za konsultaciju pacijenata i poboljša komunikaciju u vezi sa različitim tretmanima. Tako da sa te strane, verujemo da je korisna za komuniciranje i u ostalim estetskim tretmanima.

Sada kada smo prošli te osnovne ideje i mogućnosti IvoSmilea, da pređemo na rad same aplikacije. Recite nam, Nemanja, na koje principe se oslanja IvoSmile i koji su postupci rada aplikacije?

Kao što sam naveo na početku, aplikacija je vrlo jednostavna za korišćenje i nema nekih komplikovanih operacija. Na samom startu, potrebno je samo da pacijent usmeri pogled, odnosno lice ka kameri iPadea koja se u tom slučaju ponaša kao ogledalo i na tom principu se zasniva kompletna aplikacija. Kada se pacijent nasmeje sistem detektuje gde se nalaze usta i vilica i zameni trenutne zube novom, vitruelnom vilicom. To je osnova rada aplikacije, a nakon toga na red dolazi editovanje.

Da li u sistemu postoji neka baza zuba, vilica i modela, ili aplikacija automatski, odnosno samostalno radi prvi korak editovanja kompletne vilice?

U sistemu trenutno imamo određenu bazu vilica u kojoj se nalazi osam modela, ali radimo na proširenju. Za sada smatramo da su ponuđene opcije dovoljne kao početna tačka za dalja podešavanja u zavisnosti od pacijenta. U ovom trenutku, izbor modela i podešavanja prepuštamo pacijentu i stomatologu.

A na kojem principu radi taj automatizovani sistem. Da li aplikacija bira vilicu iz baze na osnovu simterije lica ili nekih drugih parametara koji su od značaja za funkcionalnost i estetiku vilica, zuba i lica?

Simetrija je nešto što je korisno i pomaže u analizi i prikazu za Augmented Reality domen. Upravo zbog toga je jako važno da pacijent pokaže svoje lice u celosti jer je naš sistem baziran na mašinskom učenju koje automatizuje proces Augmented Reality iskustva u realnom vremenu.

Još jedna važna stavka je dodatno editovanje. Pacijenti često nisu zadovoljni prvim izborom stoomatologa i obično traže dodatne izmjene. Dakle, nakon što sistem odabere vilicu i stomatolog odradi svoj dio posla, odnosno editovanje, da li je moguće napraviti dodatne promjene u izgledu nove vilice pacijenta, ili se u tom slučaju mora raditi od starta. Da li postoji mogućnost ručnog odabira kako bi se izbjegle ove zamke?

Naravno. Nakon inicijalne slike uvek se mogu raditi dodatne korekcije sve dok pacijent ne bude u potpunosti zadovoljan novom vilicom.

Napominjem i da IvoSmile nije precizna medicinska alatka, već nakon odabira i promena nove vilice, tehničar i stomatolog moraju da odrade ono što najbolje zanju, a to je vraćanje osmeha na lice pacijenata. IvoSmile u tom smislu predstavlja samo neku sliku onoga šta bi pacijent želeo i služi za komunikaciju između pacijenta i stomatologa.

Apsolvirali smo funkcionisanje i sada je došao red na onaj dio priče koji se tiče tržišta. Naime, na tržištu već postoji Digital Smile Design sistem koji je više nego popularan, pa me interesuje koje bi to bile osnovne prednosti IvoSmile aplikacije u odnosu na DSD i ostasle, slične sisteme koji se već nalaze na tržištu?

Ja bih rekao da je glavna prednost to što IvoSmile omogućava rad, promene i preview u realnom vremenu i kao takva je i prva Augmented Reality aplikacija za komunikaciju stomatologa i pacijenata. Osim toga, napominjem da su sva podsešavanja i operacije jako jednostavni tako da je rad na IvoSmile aplikaciji omogućen i pacijentima i stomatolozima. Još jedna velika prednost je momentalno ushićenje pacijenata – pokrenete aplikaciju, pogledate kroz prednju kameru i vidite vaš novi osmeh.

Ostale aplikacije koje rade na ovom principu obično su veoma komplikovane i potrebno je da na njima rade iskusni zubni tehničari koji imaju prethodno iskustvo rada u sličnim softverima i najviše znanja o izgledu, morfologiji i anatomiji zuba i vilica. Ovde to nije potrebno.

Na kraju još samo da kažemo kako možemo doći do IvoSmile aplikacije?

Trenutno je dostupna na AppStoreu u nekoliko regiona i možete je preuzeti preko američkog AppStorea. Aplikacija pruža 30 dana besplatnog korišćenja pre pokretanja mesečcne pretplate.

- Advertisment -

POPULARNO

- Advertisment -